nattbuss - skattbuss

Det är good vibe på hostelet. Folket är på g. Jag blev bjuden på öl som belöning efter att den australienska bartendern med sjukt svår dialekt fick mig att göra 13 armhävningar. 
Men med vemod måste jag lämna hostelet för att ta mig till busscentralen o en 12 timmars lång bussresa. SEGT! Väntar på taxin när jag blir erbjuden skjuts på motorcykel av killen som gjorde mig check in första natten på hostellet. Kul!! Lyckas precis krångla mig över hojen utan att ramla över med min feta väska på ryggen. Han gasar på. Är där på ett kick. 
Kliver på bussen o känner mig plötsligt sjukt ivrig. Varje säte är en fåtölj. Det är massor med benutrymme. Man kan fälla bak sätet och fälla upp benstöd. Det finns uttag för laddare och bussen har wifi. Testar alla olika funktioner. Upptäcker att man även kan stänga av högtalaren över sitt egna säte. Ler för mig själv när jag ivrigt leker i bussen. 
En mormor kliver på och är lika ivrig som mig över alla funktioner.
Well, denna bussresan kan nog bli ok ändå. Kan nog lyckas surfa och sova bort timmarna rätt bra. Sen anländer jag till en ny dag i San Gil, Colombias äventyrsställe, där massa spännande väntar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0