varning!!

Rebecca mötte upp mig på flygplatsen o det första hon sa: asså vi måste snacka. O så drog hon ett säkerhetssnack med mig. Håll hårt i väskan, ha den på magen, vifta aldrig med telefonen, vifta inte med kameran, gå aldrig med karta, ta inte en taxi på gatan, lås alltid dörrarna i taxin o stäng fönstret så att ingen arm kan komma in, ha inte väskan synlig i taxin för nån kan spräcka rutan utifrån o ta väskan, sprid ut pengar o värdesaker på olika ställen, gå aldrig i mörkret själv, visa aldrig att du är vilsen och turist för det betyder "kom o råna mig, tack". Om nån kommer med kniv mot dig så ger de vad du har. O därför bör man inte gå runt med mycket pengar på sig. Vet alltid var du ska bo nästa natt o ha alltid nästa steg planerat så att du aldrig kommer stå lost och vara beroende av någon annan.
"Äh o ja, med det sagt, välkommen till Colombia! Kul att du är här. Du kommer ha skitkul!"
Vi ställer oss i kön till de säkra taxibilarna (inte nån som skriker "taxi, taxi"), hoppar in i en taxi o då blir jag orolig på riktigt. Shit! Det finns inget säkerhetsbälte!!
Rebecca sa att det sällan finns i baksätet på taxi. Hur ska jag klara mig här ?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0