coolombia

Var spontana på efterfest. Hoppade in i taxi med en av gänget. Helt plötsligt svänger vår taxi o kör ifrån de andra i den andra taxin. Nåt är fel. Vi sitter i en taxi med två främmande personer o vi har ingen aning om var vi befinner oss. 
"Ta det lugnt, vad kan hända? Ingen kan göra mig nåt!", säger min nyfunna, kaxiga, israeliska vän. "Du måste leva lite", tillägger han o menade på att jag överdriver medan jag förklarade att jag brukar vara spontan o öppen men att min kompis varnat mig/skrämt upp mig vad gäller Bogotá. Snubben som var en av gänget verkade väldigt skum, o nervös typ. Min vän kollade att vi var på väg till denna tjejen o han sa "ja ja, snart är vi där."
En klump av taxibilar hade samlats vid rött stoppljus o de körde alla in i varandra o ville först fram. Vår chaufför körde mot rött trots att vi bara strax innan hade kört förbi polisen. Vi åkte länge o i mitt huvud spelades det upp scener av vad som skulle hända. 
Taxin stannade till slut. Då ringde snubben nån o jag hörde en tjejröst o förstod att han faktiskt hade kontakt med de andra. Till slut kom de också o vi hoppade ur. Jag förstod när vi hoppade ur att snubben hade varit obekväm för att han inte kunde engelska o inte kunde föra en konversation. Han skrattade även åt mig då han märkt att jag var orolig.
Fast att det verkade oskyldigt nu oroade jag mig fortfarande. Två killar stod utanför porten till byggnaden vi skulle in i o jag tänkte att nu hoppar de på oss. Gänget lockade med sig oss till dem för att de ska göra smutsjobbet. Men killarna gick in före oss. Vi klarade oss för nu. Går mot en lägenhet. Där i lägenheten väntar nog någon som kommer hoppa på oss. De vill såklart inte göra det öppet på gatan. 
Vi gick alla in. Vi satte oss medan hon som bodde där plockade fram högtalare och satte igång musik. Folket började dansa o först då började jag slappna av. De gjorde mig till turisten som de ska lära Colombianska vibes. En av tjejerna gick igenom höftrörelser med mig. Jag spelade med. Först gick höften runt i cirklar o sen formade vi ett u. Hon visade mig i takt till musiken. En av killarna tog tag i mig för att låta mig praktisera med honom. Han blev till sig o var nöjd över att jag "lärde mig snabbt". Kul att hamna med lokalbefolkning o se hur de festar.
Festen vi var på innan var en fet klubb med fyra våningar. Massa cool inredning. När vi kom in stod ett gäng utklädda, glada dansare o showade i trappen. En annan personal la in mer pinnar i kaminen o två andra i personalen dansade loss till salsarytmen. All personal hade samma grymma förkläde o en namnlapp på ryggen.
Vi blev serverade av en blond, vit, engelsmansliknande Rodriguez som hjälpte mig att beställa nåt typiskt Colombiankt. Öl med soda sa han att det var. Nåt väldigt sött. Vi fick varsitt förkläde för att inte spilla mat på kläderna och till notan fick man en söt liten godispåse. Ett exklusivt, riktigt awesome ställe. O alla snygga killar som jag inte hade sett fram till dess visade sig jobba där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0