Lugn

Är vid Genesarets sjö. Har badat, grillat, lekt och nu ligger jag i hänggungan o väntar på att en av männen i sällskapet ska fixa maten. Jag har det bra med andra ord. 
Det är riktgt gött att kunna ligga i en hänggunga i bikini utan att frysa. Det är kallare nu. Kvällarna och nätterna gillar jag inte. Har fått börja använda byxor och långärmat. Men dagarna har fortfarande varit varma. Kortbyxor o linne-väder. 
Tänk att jag inte gjort fler sånahär utflykter tidigare. Sova på stranden, bada, grilla. Lite friluftsaktigt. 
Tror att skogen inte passar mig lika bra. Stranden, värmen - det är mer för mig.
Brukar inte kunna vara stilla, inte kunna slappna av. Brukar alltid vara tvungen att ha nåt att göra. Ser sällan på tv eller film, finner ingen ro.
Men på stranden kan jag sitta, o bara sitta utan att känna mig rastlös. 
Kanske är det vågorna mot stranden, stjärnorna på himmelen (på kvällen) tillsammans med den friska luften som ger känsla av lugn och behag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0