Beautiful woman

Internationella kvinnodagen och då borde man bli påmind om hur vacker kvinnan är. Uppmuntra henne lite extra och visa henne all respekt. Inte bara idag, men en dag som denna kan behövas för att påminna folket om hur bra en kvinna är.
Vill inte behöva öppna en enda dörr själv idag.
Fast mest för att jag gick upp omänskligt tidigt idag och känner mig lite zombie, lite väck och svag, därför hoppas jag någon öppnar dörrar åt mig. Risken finns att jag går rakt in i dem annars.
Behöver inga gentlemen för att att fixa dagen annars. Jag har det rätt bra som kvinna i Sverige. Tänker mer på kvinnan som inte bara får dörren öppnad, utan hennes kropp, emot hennes vilja. Sen kanske hon dessutom blir mördad av sina släktingar för att hon dragit skam över familjen, för att hon blev våldtagen.
Flera kvinnor lever i helvete. Världen är fucked up.
Jag är lyckligt lottat och skäms nästan för att jag gnäller över lite ångest.


Kommentarer
Postat av: Tom André

"Internationella kvinnodagen och då borde man bli påmind om hur vacker kvinnan är."

Yo, du är vacker varje dag! :D

2013-03-08 @ 15:30:52
URL: http://molnenbrinner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0