Stressa, pausa, stressa

Det har varit fullsmäckade dagar. Packa, flytta, städa, plugga - inte ens hunnit äta.
Blev klar med sista skolarbetet igår vid 8. Kändes som att alla bitar äntligen föll på plats efter allt kaos.
Sen skulle jag fixa grejer inför kyrkan, men det krånglade. Ville slå sönder allt på bibblan. Trött, stressad - jag kokade!
Blev medbjuden på spontanbio med ett gött gäng och kvällen blev genast bättre! Kände att jag älskade mitt liv. Jag verkligen njöt av tillvaron där och då!
Efter bion hade jag massa energi och iver i kroppen och passade på att fixa det sista inför examen. DÅ slog det mig att jag inte gjort klart talet jag skulle hålla. Klump i magen!
Fixade det typ vid 2 på natten. En halvtimme innan klockorna ringde in i kyrkan skrev jag ner det på papper.
Helt oförberett, sjukt nervös, kände och hörde hjärtat slå i väntan på min tur att gå fram. Vad har jag gett mig in på?!? Varför?!?
Men för att lugna ner mig försökte jag hitta a state of mind där jag bara kunde njuta. Efter en lång hektisk period tog jag a moment för att stanna upp och inse vad som höll på att hända. Försökte känna in stunden och njuta av att det var våran dag. Tog mig tid att bara stanna upp och inse att jag faktiskt tar examen.
Djupa andetag.
Talet gick bra! Så kul med den responsen det blev. Kan inte fatta att jag gick med på det för jag blir så nervös framför folk. Men det kändes grymt efteråt! Och jag har tagit examen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0