lycklig

Har mest skrivit av mig om det som retar mig eller irriterar mig. Men det finns mycket bra också.
Här skrattar de åt mig, fast på ett bra sätt. De skrattar åt hur ivrig jag är, hur jag studsar fram och hur det bubblar inom mig när jag stortrivs. De förstår inte hur jag kan bli så till mig, men what can I say, älskar nya platser, nya människor.
Min syster o jag träffade två israeler på Rhodos en sommar o den ena av dem träffade jag nu här i Tel Aviv. Vilka ställen han visade, wow. Sen tog han mig till en klubb. Vi fick gå före hela kön och behövde inte betala nåt, fick till o med min dricka gratis. Jag som är småstadstjej kände mig som värsta kändisen med honom. Det var ett asschysst ställe, precis vid stranden, det var utan tak och alltså öppet till himmelen. havsluft, det var alla olka sorters människor som dansade, skrattade. De dansade på borden, dansbattlade fulla. De gick in för det helhjärtat och tyckte nog de var proffs, medan jag som stod bredvid såg att det inte riktigt var sååå bra som det antgligen var i deras huvud. Men självklart peppade jag dem. Finns inget härligare än folk som bara njuter av stämningen.
Har blivit så väl omhändertagen. Blir hämtad och lämnad, har sett så många charmiga ställen, vunnit och förlorat i biljard i schyssta biljardbarer, njutit av att se människor som dansar salsa i en bar precis vid stranden, plugga hebreiska på stranden och sen ta sig ett gött dopp i havet. UNDERBART är det!! I de stunderna känner jag mig verkligen lycklig.

 

Kommentarer
Postat av: JÅ

Kul att läsa om dina äventyr! Du är cool :) /Bråvallajonas

2013-08-01 @ 12:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0