I <3 happy people

Ännu en bra kväll igår på studentpuben, där Promoe bl.a var DJ.
Fast inte lika sköna människor..
Ett gäng hoppar runt och råkar kliva mig på foten. Det gör aaaaaasont så jag blir lite sur och ber dem lugna ner sig.
"Du, vi är i Sverige nu. Det är sånt som händer!"
Jag blev helt paff, fick inte fram ett ord. Han trodde antagligen att jag var utlänning men ändå, var är respekten? Har han mindre respekt om jag är utlänning?
 
Sen var det tjejen på dansgolvet som blängde på min kompis och försökte få med alla hennes vänner att också skratta åt min kompis. Jag mötte hennes blick och stirrade frågande. Hon verkade skämmas lite (vilket jag hoppas) för hon undvek min blick resten av kvällen. Varje gång jag såg henne stod hon typ still och såg bitter ut mitt bland alla andra som dansade och var glada. Hur kul utekväll kan man ha med en sån iställning?
 
Sen finns det såklart guldkorn med, träffade även dem igår. Den snygga tjejen som alltid är trevlig och glad, killen som lärde mig om mustachvax vilket jag aldrig hört talas om innan, Promoe som inte var högfärdig utan artig och hälsade, den goa tjejen från nyår och flera andra.
 
Idag blev jag dessutom bjuden på god mat såhär en söndag som hade kunnat vara dötrist. Fick te och vi skrattade åt Saturday night live.
 
ÄLSKAR öppna, gästvänliga och trevliga människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0