Bra nytt år

Nyårsdagen, första dagen på ett nytt liv och allt såntdär, och jag känner såndär ångestkänsla som tynger mig - bra start!
Det var mycket bra under kvällen. Men såklart inte perfekt. Mest less är jag idag för all tid jag fick spendera med att fixa med allt och se på när andra grisar bara roffar åt sig utan att göra ett skit för det, och de verkar inte ens skämmas!
Men är tacksam för den grymma tjej som planerade kvällen och fixade med finmiddag - trerätters och massa annat gott. Tacksam för alla skratt och visad uppskattning, för det goa varma badet inatt, för möjligheten att sega i soffan hos syster och för att smällarna jag förtrollades av igår var så oskyldigt som fyrverkerier. Har haft underbara dagar innan årsskiftet, och bara för att årets första dag inte känns awesome så låter jag inte det hindra mig från att hoppas på ett grymt år och skön framtid.

Tänker inte lägga energi på sånt som är onödigt, på sånt som inte ger mig glädje, ska inte ha höga förväntningar, ska inte räkna med någon eller någonting och jag ska träna på min disciplin - att få saker att hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0