Love

"En påminnelse i telefonen ringer. " Blommor till Jennifer".
En påminnelse jag förträngt. Förlåt. Har förträngt alla hjärtans dag tills nu.
Jag har inte fixat några blommor till dig. Ena delen av mig känner att det är rätt. Den andra vill enda ge dig nått.

En dag då jag annars hade gått upp tidigare och gjort varm choklad till dig, på det viset du lärt mig. Istället vaknar jag upp 500mil längre bort i en annan värld.
Även om vi ses när jag kommer hem så kommer vi ju inte ses som om inget hade hänt. Jag vet att det är det som är bäst med tanke på allt som komma skall ske och det som sker just nu. Jag här, din student, dina drömmar om plugga vidare, mina om resa. vi är unga och har mycket kvar osv osv osv..

Vad jag vill säga är att även om det inte kommer röda rosor från mig imorgon kommer du alltid vara mitt alla hjärtans hjärta! Hjärtat mitt."

Vem behöver rosor efter ett fint meddelande som detta. Får ont i hjärtat, samtidigt som jag blir varm.
Känner mig lite mer ensam och lite mer saknad just denna dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0