Framåt marsch!

Det är grymt hur man kan få höra just de där orden som man i just den stunden behövde. Det jag blev tillsagd idag är att jag ska se framåt, tagga inför det som ska komma.
Mitt problem är att jag ofta fastnar i att tänka tillbaka på det som varit. Vilket då ger mig ångest när jag saknar det och måste inse att det inte kommer tillbaka.
Innan var jag en i gänget o fick inbjudan till fester osv. Nu, för att jag är ett ex, o inte bara en vän som innan vi blev tillsammans, så blir jag inte längre bjuden. Jag är inte längre inräknad. Att vi i gänget var vänner innan han o jag blev tillsammans har tappat betydelse. Nu kan vi inte vara samma vänner. Och ja, blir ju ledsen när jag inser att jag inte längre är inkluderad, för att jag bara är ett ex. För jag hade sjuuuukt kul med det gänget. Gillade att umgås med dem.
Men det hjälper mig ju inte. Det gamla återkommer inte o jag kan inte göra nåt åt det. Det enda jag kan påverka är framåt. Och jag kan bygga på nya saker, nya minnen, försöka hitta nya roliga gäng!
Framåt marsch!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0