Happy jul

Först när syster skickade bilder från deras julmys blev jag slagen av hemlängtansbomben! Eller snarare julmyslängtan. 
Har inte direkt känt att jag saknar nåt hemma. Varit skönt att slippa köpa julklappar. Stressen när man inte vet vad man ska köpa, stress över att försöka göra alla nöjda...
Har inte ätit skinka sen i juli, inga lussekatter, inga pepparkakor, inga juldekorationer i varje butik på stan. Ingen tomtegröt eller glögg. 
Hade jag inte sett alla facebookstatusar hade jag helt missat att det är jul.
Känner ingen julstämning när solen skiner, det är grönt och folk sitter ute o dricker kaffe på uteserveringarna. Juldagarna är helt vanliga dagar mitt i veckan med jobb o skola.
Har inte känt nåt av julstämningen, men kärlek o värme från familj o nära har jag fått sen jag kom hit, vilket för mig är det viktigaste med julen. Fick till o med julhälsningar från Sverige av folk som hann slänga en tanke på lilla mig här borta.
Känner mig inte missnöjd över att inte få nån jul. Det finns de som äter pepparkakor, dricker glögg, äter skinka - men de får inte den familjevärmen. Många spenderar julen på internet i stället för att utnyttja att de är lediga från jobb o skola för att kunna spendera tid med familj o vänner.

Drack en chailatte för nån vecka sen som smakade tomtegröt. Då fick jag litelite sug. Men när jag fick bilderna. De äter middag tillsammans. Mammas mat som hon lagar varje jul. Och min bror hade till o med klätt upp sig för julafton. Kalle Anka som jag för första gången inte såg.
Just då saknade jag faktiskt julmys med familjen.

Happy jul!! som min farbror sa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0