Cirkus

Blev lovad att en gratis taxi skulle vänta på mig på flygplatsen när jag kom. Hade mailat alla detaljer med datum och tid om när jag landar. Väntar i två timmar på taxin innan jag är less o ger upp, beställer min egen taxi för att inte väcka min farbror och för att inte behöva vänta äääännu mer innan han kommer fram till flygplatsen och vi är hemma igen.
Efteråt får jag höra att de inte kan betala tillbaka för taxin om jag valde att inte vänta. Sa att jag väntat i två timmar och tyckte det var över gränsen för en försenad beställning, men de menar att man kanske ska behöva vänta 3, 4, 5 timmar.
Ringde efteråt för att se om det ens var nån beställd eller vad som hänt.
Surgubben som jag nämnt tidigare var som sagt inte så sugen på att sätta sig in i mitt fall så fick inga svar. Frågar i stället om processen allmänt, vilket han inte heller ville ta sig tid för.
Men sa ju att om jag vill ha svar så får jag svar! Lyckades få fram att de bokar taxin först när de ser att personen kommit igenom kontrollen, och fick fram att ingen jobbar shabbat, alltså ingen där att beställa åt mig.
Alltså, det var ingen taxi beställd och alla sa att det var mitt fel som valde att åka och inte vänta på taxin som inte ens var beställd.
Logiskt?!
Så ja, fel information hade ju surgubben rätt i att jag fått.
Ringde till jewish agency och förklarade hur dåligt det var att de inte sagt att man har rätt till taxi FÖRUTOM på shabbat. De visste vilken tid, vilket datum och ändå lovade de mig taxi.
La alla detaljer på bordet, uttryckte klart hur sämst de är som inte meddelar denna lilla detalj om undantaget. För de vet mycket väl att ingen av dem jobbar på shabbat.
"Du har rätt. Vi ber om ursäkt"
Damn right I'm right!!
Hela cirkusen för att de undanhållit den lilla betydelselösa detaljen. Och så har de försökt lägga det på mig. Vilket skämt! Skäms!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0