to be continued

Idag publicerade vi vår uppsats. ÄNTLIGEN av med den skiten. Under alla tre år har uppsatsen/examensarbetet målats upp som ett sort berg som är en tuff utmaning att bestiga. Men nu sitter vi tydligen här på toppen, och fattar inte riktigt hur vi kom hit.
Har även kommit ett steg längre i "åkatillIsraelprocessen" + att jag redan har lärt mig att läsa !! (lite)
Såg alfabetet framför mig och kände att det var omöjligt att förstå. En bokstav kan låta som tre olika ljud. Samma ljud kan skrivas med flera olika bokstäver. Samma bokstav kan skrivas på två olika sätt, beroende på om den är i början av ordet eller om den är sista bokstaven i ordet. Heeelt snurrigt. Men på typ 20 minuter lärde jag mig hur man rabblar alfabetet. Och nu har jag alltså tydligen lärt mig att läsa lite grann. Har ju grym fördel som har hört språket innan.
I alla fall, det går framåt! JAG ÄR PÅ VÄG!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0