Inte bara jag

Idag var fjärde, och näst sista gången på en kurs jag bestämde mig att ta. Eller det är mer träffar där vi är 6 tjejer och en samtalsledare som möts och pratar prestationsångest, stress, självkänsla, kontrollbehov osv.
Det är häftigt hur snabbt man känner tillit till varandra. Vi är 7 individer som aldrig träffats innan. Vi vet bara varandras namn och utbildning.
Ändå känner man att man kan dela sånt som man inte ens delat med sina vänner.
Det är häftigt. Det är givande. Särskilt när någon sätter ord på hur jag känner! De uttrycker sina känslor och sina tankar och jag känner att det är mina de pratar om.
Man känner att man kanske inte är en patetiskt subba som freakar ur ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0