Home, sweet home

Hade väldig hemlängtan så bestämde mig lite spontant att åka hem när Malmö blev inställt. Kom hem lördagskvällen och sprang in till tv:n för att inte missa dagens julkalender. Den är kass men måste ändå se. Sen åt jag och min syster paj som hon gjort. Hon är så fin! Hade tända ljus och mys.
Söndag åt jag frukost med mamma och katten, också med adventsljus tända. Har inte sånt hemma hos mig. Inte lika mysigt när man är ensam. Sen blev det julmarknad med doft av glögg och söta barn som sjunger falskt och inte kan texten, helt underbart! Hälsade på spontant hos moster och kusiner med.
Så härligt att komma till ett hem. Det luktade mat när vi kom. De bjöd på glögg och hembakade pepparkakor. Vi fick riktigt god mat, kaffe och glass med hemmagjord chokladsås = LOVE IT!
Riktigt underbart att komma hem till sån värme. En familj som sitter tillsammans runt köksbordet, en mamma som rör i såsen på spisen, en son som gör salladen, en dotter som gör skolarbete och en otroligt mjuk, riktigt söt liten katt som myser i en fåtölj. De visar alltid sån värme, glädje och kärlek. En underbar familj!! <3
Hann även träffa en kär vän en sväng. Nu har jag fått ny energi till att ta mig an den trista vardagen utan min exklippa.

Syskonkärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0